BoConcept | Terminsprøve | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgave 1

Opgave 2
- Fase 1 - Sporadisk eksport
- Fase 2 - Eksport via uafhængige mellemled/formidlere
- Fase 3 - Etablering af udenlandsk salgsselskab
- Fase 4 - Etablering af produktion i udlandet
- Fase 1: Markedsscreening
- Fase 2: Produkt- og markedsspecifikke forhold
- Fase 3: Markedsprioritering
- Fase 4: Markedsvalg

Opgave 3

Opgave 4
a. Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
b. Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
c. Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B-marked.

Opgave 5
- Metode
- Udfordring
- Handlingsforslag 1
- Handlingsforslag 2

Uddrag
Japanerne foretrækker et stilfuldt, simpelt og funktionelt design. Dansk design og mode samt skandinavisk livsstil er populært i Japan. Nordisk minimalisme, der har fokus på detaljer og funktionalitet, passer godt til japansk smag.

Japanerne har en behov for tryghed og sikkerhed, da tiden hjemme er stigende. Japanerne har det funktionelle købemotiv, da forbrugeren vælger mærke primært med fornuften og efter produktets funktion.

Japan er et stort land i forhold til Danmark, og har en meget større befolkning end i Danmark, i Japan er de 125.507.472 mennesker.

I dag er en af Japans store udfordringer, at befolkningstallet falder og andelen af ældre stiger samtidig med, at andelen og antallet af personer i den erhvervsaktive alder falder, hvilket vil påvirke landet økonomisk.

Japans BNP er næten 33.000 mia. DKK, det vil sige at den er ca. 22 gange større end Danmarks. Japans uddannelsesniveau er højt. Næsten hele befolkningen har en gymnasial uddannelse og 64 % en videregående uddannelse.

Japanernes livsstil er stilfuldt, simpelt og funktionelt design, hvor de bruger meget tid hjemme. Japanerne er både livsglade og moderne og har en oprigtig interesse i og nysgerrighed for andre kulturer.

Men alligevel taler omkring 99 % af befolkningen kun japansk. Værdier som kvalitet, punktlighed, ærlighed og brandværdi er vigtige for den japanske forbruger.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu