Aalborg Zoo | Noter

Indholdsfortegnelse
Udarbejd begrundet konkurrencestrategi
Udarbejd begrundet vækststrategi
- Fremtidige strategier
Mission, vision og værdier
- Mission:
- Vision:
- Værdier:
Målgruppestrategi
- Børnefamilier:
- Bedsteforældre:
Personaer
Vurder hvordan de brander Aalborg Zoo

Uddrag
Aalborg Zoo benytter sig af differentieringsstrategien, da de gennem deres marketingmix er i stand til at adskille sig fra sine konkurrenter og derved opnå

at kunderne får præferencer for lige netop deres produkt. Aalborg Zoo er et unikt produkt, som har mange forskellige målgrupper.

Når virksomheder, som Aalborg Zoo benytter sig af differentieringsstrategien, er virksomhedens konkurrencemæssige fordel et unikt produkt. Dette passer altså godt på Aalborg Zoo, da de har en stor konkurrencemæssig fordel.

Denne strategi indebærer, at virksomheden gennem sit marketingmix er i stand til at skille sig ud fra konkurrenterne og skabe præferencer hos køberne af virksomhedens produkter.

Differentieringsfordele indebærer, at virksomheden i længden vil klare sig, fordi den har et unikt produkt. I Aalborg Zoos sammenhæng er det unikke produktet selv dvs. at Aalborg Zoo har en rigtig god service, hvilket er deres unikke produkt.

Der er altså ingen grænser for, hvordan en virksomhed som Aalborg Zoo kan differentiere sig. Produktet er som regel relativt dyrt, men på grund af præferencer hos målgruppen kan virksomheden alligevel klare sig.

Aalborg Zoo er relativt dyrt, men de har ingen grund til bekymring omkring den lidt høje pris, da målgruppen ikke har noget imod at betale prisen.

---

Vækststrategi er den langsigtede planlægning, som skal sikre opfyldelsen af virksomhedens vækstmål. Aalborg Zoo benytter sig af de to vækststrategier markedspenetrering og produktudvikling

da de ønsker at øge salget af deres nuværende produkter på det nuværende marked samt at skabe fornyelse af deres eksisterende produkter.

Nuværende strategier
Aalborg Zoo har gennem lang tid udarbejdet en masterplan, som omhandlede en større renovering

som de skulle bruge omkring 80 millioner kroner på. Aalborg Zoo er lige nu i gang med en lang proces, men opnår en udvikling hver dag.

De har både fået lavet en klatrepark og ”den afrikanske landsby”, som begge har været en strategisk planlagt beslutning. Deres overordnede strategi handler i bund og grund om produktet og produktets udvikling.

Aalborg Zoo fokuserer meget på en god service i deres arbejde, når de prøver at få deres Zoo til at være meget mere end bare oplevelsen med at kigge på dyr.

På den måde kan de differentiere sig fra de andre Zoologiske Haver i Danmark. Aalborg Zoo har strategier som kan optimeres på daglig basis, men også strategier for fremtiden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu