Aalborg Film | Analyse | Aalborg Kommune | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Aalborg Kommune:
Ringkøbing-Skjern kommune:
- eksempel på normalperspektiv:
- eksempel på halvnær billedbeskæring:
Sammenligning:

Uddrag
Aalborg Film er en kampagnefilm fra 2016, og er produceret af Aalborg Kommune. Kampagnefilmen varer i alt 2 minutter og 30 sekunder, og går ud på at fremvise hvor god Aalborg er.

Reklamen er en oplysende reklamefilm, fordi vi gennem voice bliver præsenteret en række fakta om Aalborg Kommune

hvilket også underbygger reklamens argument med, at Aalborg er en af de bedre, hvis ikke den bedste, kommuner at bo i. Kampagnefilmen bruger også forskellige appelformer, til at appellere til deres modtagere.

Herunder bliver der hovedsageligt brugt både logos og patos. Der bliver brugt logos, når vi bliver fortalt “I Aalborg bor Europas lykkeligste menneske”.

Dette er ikke bare noget, Aalborg prøver at bilde deres modtagere ind i. Aalborg Kommune er rent faktisk blev kåret som Europas lykkeligste by .

Dette gør, at reklamen bliver mere troværdig, fordi man beviser sit påstand. Der bliver også brugt patos, hvor man leger med modtagerens følelser.

Dette gør reklamen helt i starten, hvor der bliver sagt “En god by levende... En god by er de mennesker der bor i den…” Her skabes der en følelse med seerne, og man prøver at følelsesmæssigt påvirke modtageren.

Reklamefilmen er primært en afsender-rettet reklamefilm, fordi reklamen præsenterer nogle bestemte værdier og historier, til at ramme den rigtige målgruppe.

---

Kampagnefilmen er en oplysende reklamefilm, da der i samtlige 2 minutter cirka, bliver fortalt om, hvad kommunen kan tilbyde folk. Her bruger kommunen ordet “ plads, “ og det er meget essentielt for deres måde, at promovere kommunen på.

De lægger nemlig meget vægt på, at der er plads til alt og alle, om det er plads til bolig eller til at være sig selv, det er underordnet. De kalder det for “ pladsgaranti. “

Alt dette bliver fortolket i en humoristisk og selvironisk tone, hvilket gør filmen tiltrækkende og interessant. I den ydre komposition, finder vi sloganet #pladspladsplads, som går igen i løbet af kampagnefilmen.

Det er en god måde, at erobre målgruppens underbevidsthed på. Det gør nemlig målgruppen bevidst om kommunens helt essentielle ydelse, nemlig “ pladsgarantien. “

I kampagnefilmen ser vi en midaldrende mand, bosat i Ringkøbing-Skjern, som optræder som hovedperson.

Man kan næsten kalde ham for en vært. Han er kikset anlagt, men det er nemlig hensigten med hans væremåde, da det bliver på en meget charmerende måde.

Han afspejler befolkningen i kommunen rigtig godt, og det giver ikke et glansbillede af nogen art. Det medvirker til en troværdig kampagnefilm.

Kampagnefilmen foregår for det meste i naturomgivelser, i form af strand, skov og mark. Det er igen for at lægge vægt på pladsen i kommunen.

Disse scener giver en rolig og afslappende fornemmelse, og det tiltrækker især børnefamilier. Prikken over i’et er også, at der i filmen bliver vist legende børn i en skov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu