Medieanalyse af reklamefilm | Aalborg Film og Naturens Rige | 10 i karakter

Indledning
Siden tidernes morgen har der været en tendens i samfundet til at befolkningen flytte til byen i håbet om bedre muligheder.

Dette ses stadig i dag, hvor bevægelsen fra land til by igen peaker. Men hvilke byer flytter folk til?

Og hvorfor lige disse byer? Gennem to reklamefilm har henholdsvis Aalborg kommune og Ringkøbing-Skjern kommune prøvet at overbevise befolkningen om at det har sine fordele at bo i byer som måske ikke betegnes som storbyer.

To forskellige reklamefilm med fokus to steder, Aalborg kommune fortæller hvordan de er en storby med fokus på fremtiden, en by med fede oplevelser og mulighed for at kunne studere og arbejde.

Uddrag
Reklamen tager også en tættere på, gennem halvnære billeder. Hvilket ofte er når der er en person i billedet, som det ses nedenfor.

Her får vi at se hvilket mennesker som bor i Aalborg, hvor det fremkommer tydligt at det primært er unge mennesker. De halvnære billeder tager os tættere på dem som bor i Aalborg, det er nogle af de mennesker som gør brug af Aalborg muligheder.

De unge børn gør brug af sportsmulighederne, to gør brug af arbejdsmulighederne og kvinden gør brug af den natur som Aalborg også har. Disse billeder er i normalperspektiv som også er det mest brugte gennem reklamen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu