Aalborg film | Analyse | Kampagnefilm

Indholdsfortegnelse
Aalborg film:

Naturens rige - #pladspladsplads:

Sammenligning og vurdering af gennemslagskraft:

Uddrag
Den første kampagnefilm Aalborg film fra 2016 er en film på 2.30 min., der illustrerer hvordan livet er i Aalborg.

Afsenderen af denne kampagnefilm er Aalborg kommune. Filmen fremgår på adskillige online medier som YouTube og Aalborg kommunes egen hjemmeside, som hører sig under ”owned medier”, dvs. medier kommunen selv har kontrol over.

Kampagnen reklamerer for ”den levende by” og byens mange seværdigheder og værdier. Det er hvad, der først fanger seerens blikfang.

---

Reklamefilmen for Ringkøbing- Skjern forsøger at bryde hele urbaniseringen, der har været kendt siden det sene år 1800.

De forsøger gennem reklamen at bryde hele barrieren med at flytte fra land til by, og hermed vende tendensen om, netop ved at flytte fra byen til landet.

Tendensen omkring urbanisering er endnu ikke brudt, hvorfor flere ”landebyer” kendetegnes som udkantsbyer netop med årsag i denne affolkning, der er forekommet.

---

Kampagnefilmene har samme hensigt at tiltrække nye beboere. Dette formår de to reklamefilm fra de to forskellige kommuner dog at gøre på to vidt forskellige måder.

I Aalborg kommunes reklamefilm spiller de netop på at byen er en storby med masser af gang i den, med et budskab om at byen er fyldt med muligheder for den unge målgruppe. Herpå spiller Aalborg reklamefilm på at vise Aalborg som en attraktiv og smuk storby.

Herudover er filmen seriøs, og tonen i filmen er meget elegant. Der lægges her fokus på Aalborgs gode uddannelsesmuligheder, samt kultur og aktiviteter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu