Aalborg Kommune | Kampagnefilmen | Analyse

Uddrag
Aalborg Film er en kampagnefilm fra 2016, og er produceret af Aalborg Kommune.

Kampagnefilmen varer i alt 2 minutter og 30 sekunder, og går ud på at fremvise hvor god Aalborg er. Reklamen er en oplysende reklamefilm, fordi vi gennem voice bliver præsenteret en række fakta om Aalborg Kommune, hvilket også underbygger reklamens argument med, at Aalborg er en af de bedre, hvis ikke den bedste, kommuner at bo i.

Kampagnefilmen bruger også forskellige appelformer, til at appellere til deres modtagere. Herunder bliver der hovedsageligt brugt både logos og patos. Der bliver brugt logos, når vi bliver fortalt “I Aalborg bor Europas lykkeligste menneske”. Dette er ikke bare noget, Aalborg prøver at bilde deres modtagere ind i. Aalborg Kommune er rent faktisk blev kåret som Europas lykkeligste by .

Dette gør, at reklamen bliver mere troværdig, fordi man beviser sit påstand.

Der bliver også brugt patos, hvor man leger med modtagerens følelser. Dette gør reklamen helt i starten, hvor der bliver sagt “En god by levende... En god by er de mennesker der bor i den...” Her skabes der en følelse med seerne, og man prøver at følelsesmæssigt påvirke modtageren.

Reklamefilmen er primært en afsender-rettet reklamefilm, fordi reklamen præsenterer nogle bestemte værdier og historier, til at ramme den rigtige målgruppe.

I reklamen bliver Aalborg Lufthavn også vist, og der nævnes at “Aalborg er tæt på verden”. Dette symbolisere, at man nemt kan tage ud på rejser i udlandet, hvis man bor i Aalborg, fordi Aalborg nemlig har et lufthavn i byen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu