Virksomhedsanalyse af RAINS | 10 i karakter

Indledning
LEGO SYSTEM A/S er en stor global virksomhed, som blev grundlagt af Ole Kirk Kristiansen i 1932 og er placeret i Billund. I dag er det en familieejet virksomhed, som har ejeren Kjeld Kirk Kristiansen han er barnebarn af Ole Kirk Kristansen.

Lego står for ”leg godt”, som også giver god mening, da det er legetøj de producere og sælger. Ole Kirk Kristiansen, fandt ideen med at producere klodser ud af træ, hvorefter han begyndte at producere dem ud af plastik i 1949.

Lego sælger ”kun” Lego, men de kører med forskellige temaer. Man kan f.eks. købe Lego, som handler om ens yndlings børneserie/film.

Det er vigtigt for Lego, at de er med på moden, og derfor går de også op i, at hvis der er en børneserie/film, der bliver meget populær, laver de også en Lego-serie ud af det. Jeg vil beskrive deres sortiment, som dybt, men smalt sortiment, som jeg også kommer ind på i marketings-mikset.

Uddrag
Noget der kunne have en stor negativ effekt på Lego, ville være de politiske og lovmæssige forhold. Hvis nu der blev indført en lov omkring der ikke må sælges legetøj med plastik i længere.

Det ville især være negativt for Lego, hvis der f.eks. ikke må være plastik i legetøj fra januar 2022. Så stor Lego, med en hel masse Legoklodser, som de skal have solgt inden da og hvis ikke forældre mener at deres børn skal have legetøj med plastik i, vil Lego stå med en kæmpe udfordring og et kæmpe underskud.

Der er ingen tvivl om at den største trussel for Lego er teknologien, med at børn begynder at se teknologien, som noget mere interessant. Det gør at Lego er nødt til at blive ved og ved med at udvikle og være up to date for at kunne følge med teknologien.

En klar mulighed for Lego er at de har mulighed for at investere i nye projekter, da de har økonomien til det. Man kan hermed konkludere at de forskellige muligheder og trusler for Lego, kan være svært men også en mulighed for at blive ved med at udvikle sig – og følge med moden.

LEGO’s produkt er for mange mennesker et mindefuldt, og populær brand. Lego har inddelt nogle af deres produkter i forskellige aldersgrupper, som passer til produktet.

Aldersgrupperne er fra 1-2, 3-5, 6-8, 9-11 og 12+. Det viser også, at de producere legetøj til børn i alle aldre. De har også 39 forskellige temaer, som f.eks. Lego DUPLO, Lego friends og NINJAGO.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu