Rains | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden RAINS. 3
- Virksomhedskarakteristik 3
- De fire p’er 4
2. Analyser RAINS’ interne forhold. 6
- Værdikædeanalyse 6
- Delkonklusion 9
- SW-analyse 9
3. Diskuter RAINS’ internationale distribution 10
4. Vurder RAINS’ fremtidige strategiske muligheder 12
Bilag 1: OT-analyse 14
Bilag 2: TOWS-matrix 14
Bilag 3: Model over Ansoffs vækstmatrice 16

Uddrag
RAINS ApS er en dansk regntøjsvirksomhed, der designer og sælger komfortabelt samt moderigtigt regntøj.

Virksomheden blev stiftet i 2012 af Daniel Brix Hesselager, som tidligere var den administrerende direktør. I dag er han medejer af virksomheden sammen med Kenneth Davids samt Philip Lotko.

Daniel Brix Hesselager var den administrerende direktør i virksomheden fra etableringen frem til august 2017, hvorefter Jan Stig Anderen overtog posten som den administrerende direktør.

Virksomhedens mission er at gøre RAINS til et globalt livsstilsmærke, hvorfor virksomheden har fået andre kompetencer ind i selskabet for at bringe dem videre.

Heraf var det bl.a. Jan Stig Andersen, som bidragede med sine internationale erfaringer samt erfaringer fra smykkebranchen.

Virksomhedens vision er at ”skabe produkter, som bidrager til den positive udendørsoplevelse.

Kombineret med vores entusiasme for at skabe unikke, funktionelle og tidssvarende produkter, er vores tre vigtigste værdier: æstetik, funktionalitet og oplevelser.”

RAINS’ mål er at få flere egne butikker og gerne i partnerskab med kompetente partnere, så de lettere kan positionere og sikre deres brand.

Virksomhedens koncept bygger dermed på at videreudvikle og skabe en moderne version af den klassiske regnjakke.

RAINS er en produktionsvirksomhed, idet virksomheden producerer overtøj, accessoires samt tasker.

Virksomheden er et anpartsselskab og har på kort tid skabt en position som international markedsleder inden for moderigtigt regntøj samt accessoires.

RAINS befinder sig på b2b samt b2c markedet, hvor produkterne forhandles af 4600 forhandlere og i 104 shop-in-shops.

I Danmark arbejder RAINS med 49 forhandlere, og i forbindelse heraf ønsker RAINS ikke at udvide antallet af forhandlere, da virksomheden ønsker, at deres produkter sælges i high-end butikker.

RAINS har hovedsæde i Aarhus, og i København har RAINS showroom og salgskontor. Dernæst har RAINS konceptbutikker i byerne Aarhus, Paris, Melbourne, Aalborg samt Antwerpen.

Selskabet består af 26 ansatte på hovedkontoret i Skejby ved Aarhus og på selskabets salgskontorer i New York, København samt Shanghai.

Virksomheden oplever en positiv udvikling i deres regnskab. Bruttofortjenesten udgjorde 34,93 mio. kr. i 2016, hvilket omtrent er 11 mio. kr. højere end det forrige år.

Ligeledes er driftsresultatet markant højere end året forinden og var på 26,14 mio. kr. i 2016, hvilket ca. er 8 mio. kr. højere end det forrige år.

Årets resultat udgør også 19,9 mio. kr. efter skat og er højere end det forrige år. Generelt viser virksomhedens regnskab fremgang.

I forhold til CSR, har RAINS fire CSR initiativer, som de benytter sig af. Disse CSR initiativer er menneskerettigheder og ordentlige forhold for arbejderne på de kinesiske fabrikker, anti-korruption, miljøforhold samt humanitært arbejde.

Derudover donerer virksomheden alle fejlproducerede produkter til velgørende hjælpeorganisationer.

Marketingmixet, som består af de fire p’er, anvendes for at undersøge, hvordan virksomheden anvender handlingsparametrene til at nå sine mål. De fire p’er, der indgår i marketingmixet, er produkt, pris, placering samt promotion.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu