Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for virksomheden Rains. (Max 2400 anslag)
2. Analyser Rains’ interne forhold.
3. Analyser Rains’ vækst- og konkurrencestrategier.
Kildeliste:

Uddrag
Rains ApS er en produktionsvirksomhed, som blev grundlagt i 2012 i Aarhus. Rains begyndte at lancere moderegntøj og regn tasker af den højeste kvalitet.

Daniels Brix Hesselager er manden bag Rains, han begyndte sin uddannelse idenfor modeverdenen som 27-årig.

Daniel var virksomhedens administrerende direktør frem til 2017, men i dag har Jan Stig Andersen overtaget rollen og er nu virksomhedens administrerende direktør.

Daniel fik nemlig Ideen om at udvikle det praktiske regntøj men samtidig også det meget moderne regntøj.

Daniel Brix, Phillip Lotko og Kenneth Davids ejer virksomheden, de slog sig sammen og lærte sig kloge på forskellige procedurer bag at stifte virksomheden. De havde tre hver deres speciale i de specifikke opgaver i virksomheden.

Deres værdier er æstetik, funktionalitet og oplevelser. ”Rains' vision er at skabe, inspirere og motivere til positive dage udendørs, uanset hvordan vejret ser ud.

Brandet ønsker at gøre hver dag til inspirerende og smuk, og med en af deres regnfrakker er du bestemt godt på vej”

Virksomheden gik som forventede for de tre ejer, deres omsætning lå på 14 mio. og et resultat på 2 mio. på deres første regnskabsår. hele 44 mio. lå deres resultat på i 2017 så virksomheden gik altså som den skulle.

Poncho var virksomhedens første produkt som derefter blev videreudviklet til vandtæt overtøj, støvler, tasker og diverse accessoires til kunder indenfor mode.

Virksomheden laver også ”limited editions” som er designede specielt i samarbejde med fx mads Nørregaard eller Asger Juel Larsen.

Rains’ koncept er altså at løse de udfordrende vejrforholde i det skandinaviske ift. påklædningen. Deres produkter forhandles af ca. 104 shop-in-shops og 4.600 forhandler og de er i dag kendt i 25 forskellige lande.

Produktion for Rains foregår hos en underleverandør i Kina, som næsten kun producerer for Rains.