Rains | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Redegør kort for virksomheden Rains
Analyser Rains’ interne forhold.
Analyser Rains’ vækst- og konkurrencestrategier.

Uddrag
Virksomheden Rains udbyder alt fra en række klassiske udgaver af regnfrakker og regnjakker. Ud over at virksomheden producerer regntøj, udbyder de også gummistøvler og regn-tasker.

Virksomheden har også valgt at lancere ’limited editions’ produkter sammen med en række designers som fx Mads Nørgaard og Asger Juel Larsen.

Virksomheden er grundlagt i 2012 af Daniel Brix Hesselager og er en produktionsvirksomhed. Virksomheden er et anpartsselskab også kaldt ApS. Rains branchekode er 464210 Engroshandel med beklædning.

”Vi kommunikerer regntøjet ind i modeverdenen med dette produktunivers. Vi har lavet en moderne fortolkning af den klassiske gummiregnfrakke

som ikke har været set før, og skabt vores egen niche mellem supermode og outdoor” siger Daniel Brix Hesselager, direktør i Rains.

---

En forretningsmodel viser hvordan virksomheden skaber værdi. Med udgangspunkt i BMC-modellen også kaldt ’Business Model Canvas’.

Rains værditilbud er at de udbyder regntøj med henblik til den funktionelle og praktiske. Deres kundeperspektiv er at de sælger både til B-2-B markedet, men også til B-2-C markedet.

Det vil sige, at de både sælger fra deres virksomhed til kunden, men også fra deres virksomhed til andre virksomheder. Rains har valgt en snæver målgruppe, det vil sige at de sælger deres produkter til folk i alderen 16-35-årsalderen.

Rains har svært ved at have kunderelationer fordi deres virksomhed er en produktionsvirksomhed, men via mails eller nyhedsbreve kan de tilbyde den enkelte kunde tilbud.

Kanalerne angiver hvordan Rains når ud til kunden. Rains tilbyder at levere produktet igennem et fragtfirma, hvis man køber deres produkter på deres hjemmeside, hvorefter den vil blive leveret af et fragtfirma.

Rains benytter sig også af deres fysiske butikker til udlevering af varer til kunderne. Rains benytter sig af reklamemedier som fx Facebook og Instagram.

Rains har samarbejdspartner som Boozt.com, Illums bolighus, Magasin om mange andre. Deres Nøgleressourcer er de vigtigste ressource, som er nøglen til at de får succes.

De har fået den succes ved hjælp af medarbejderressourcer, fordi de har udviklet et design, som ikke er set før.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu