Toms | Porters Five Forces

Indledning
Toms fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. Meyer. Virksomhed har udviklet sig utroligt meget, deres sortiment er stort, og de har købt flere virksomheder, dvs. at de nu har stor andel af markedet i Danmark med en masse antal udbydere.

Vi har nedenfor taget udgangspunkt Toms og så har vi ud fra det lavet en brancheanalyse med Porters Five Forces.

Indholdsfortegnelse
Kunder:
- Hvem er kunderne? :
- Størrelsen på de forskellige ordre:
- Prisfølsomhed:

Substituerende produkter:

Leverandører:
- Forhandlingskraft:
- Skift af leverandør:

Potentielle indtrængere:
- Omkostningstungt:
- Barriere:

Konklusion af brancheanalysen:

Uddrag
Indenrigs er der ingen firmaer der kan hamle op med Toms, men der er flere produkter som kan erstatte Toms chokolade hvis vi basere det på det internationale.

På nuværende tidspunkt er Toms i en position hvor de bliver presset af konkurrenter så som Nestle og Mondelez, der kan producere en masse forskelligt på den helt store klinge, hvilket kan blive en trussel for Toms.

Der vil dog ikke være den store omkostningsændring for forbrugeren at skifte produktet ud med andre former for chokolade.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu