Toms Porters Five Forces | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Kunder:
Substituerende produkter:
Leverandører:
Potentielle indtrængere:
Konklusion af brancheanalysen:

Uddrag
Toms fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. Meyer. Virksomheden har udviklet sig igennem tiden, deres sortiment er stort og bredt, og de har opkøbt flere virksomheder, dvs. at de nu har stor andel af markedet i Danmark. Et marked som er præget af flere udbydere af samme produkttype. Vi har nedenfor valgt at tage udgangspunkt i virksomheden Toms, som er en af markedslederne i Danmark inden for snacks.

Vi har udarbejdet en brancheanalyse med Porters Five Forces, hvor vi berører de fem punkter kunder, substituerende produkter, leverandører og potentielle indtrænger der kan være på markedet for ’snacks’ som Toms befinder sig på.

---

Der ingen firmaer der har samme markedsandel som Toms, men der er flere internationale virksomheder som udbyder substituerende produkter, som kan erstatte Toms chokolade/snacks. På nuværende tidspunkt er Toms i en position hvor de bliver presset af konkurrenter som Nestle og Mondelez, der producere forskellige produkter som en substitut til Toms’ produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her