Indledning
Toms fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. Meyer. Virksomhed har udviklet sig utroligt meget, deres sortiment er stort, og de har købt flere virksomheder, dvs. at de nu har stor andel af markedet i Danmark med en masse antal udbydere.

Vi har nedenfor taget udgangspunkt Toms og så har vi ud fra det lavet en brancheanalyse med Porters Five Forces.

Indholdsfortegnelse
Kunder:
- Hvem er kunderne? :
-Størrelsen på de forskellige ordre:
- Prisfølsomhed:
Substituerende produkter:
Leverandører:
- Forhandlingskraft:
- Skift af leverandør:
Potentielle indtrængere:
- Omkostningstungt:
- Barriere:
Konklusion af brancheanalysen:

Uddrag
Hvem er kunderne? : Private personer og dermed er forhandlingskraften ikke så stor hos den enkelte kunde.

Størrelsen på de forskellige ordre: Størrelsen på hver ordre er lille, da der er mange ordre fra mange forskellige kunder.