Sundhed Synopsis | AT 3

Emne: Sundhed
Fagkombination: Idræt, matematik og samfundsfag

Problemformulering
Hvor sunde er vi på gymnasiet og i samfundet generelt og hvorfor er der forskel på sundhedstilstanden i forskellige samfundsgrupper?

Delproblemstillinger:
1. Hvad er sundhed?
2. Hvad kan vi udlede om studerendes sundhedstilstand i forhold til andre relevante samfundsgrupper?
3. Hvem er henholdsvis de sunde og usunde i samfundet og hvorfor er der forskel på disse grupper?
4. I hvilken grad er der for meget eller for lidt fokus på sundhed i samfundet?

Uddrag
Samfundsfag: Kvantitativt, fejlkilder, fordele, ulemper.

Idræt: I idræt har vi brugt induktiv metode, da vi lavede målinger. Vi lavede Cooper test, hurtighedstest og styrketest. Vi har også analyseret et spørgeskema, hvor der var målinger fra øvelser fra unge fra Risskov gymnasium.

Fejlkilderne ved spørgeskemaet er, skader, forberedninger, vejr, udførelsen af øvelserne og rækkefølgen. Ved sådan et spørgeskema, kan vi fx. se hvor sunde de synes de er, i forhold til hvor sundt de spiser og hvor meget motion de dyrker.

Matematik: Vi har lavet diagrammer, der beskriver studerendes sundhed, ud fra hvor sunde de synes de er, hvor sundt deres kost er og hvor meget motion de dyrker. Vi kan finde ud af hvor sunde studerende på Risskov er, hvor meget motion de dyrker og hvor sundt deres kost er.

Vi kan sammenligne diagrammerne, ved at finde ud af om, der er sammenhæng mellem, hvor sunde de er i forhold til hvor sundt de spiser og deres motion.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu