Et sundt forhold til sundhed | Dansk | Aflevering

Indledning
”Et sundt forhold til sundhed” er en reklamefilm, der er lavet af Fitness World. Reklamefilmen er 1 minut og 53 sekunder lang. Fitness har generelt udviklet sig enormt, siden det kom frem for efterhånden en del år siden.

Det er blevet stort og en del af vores hverdag, men Fitness er ikke bare blevet stort. Det har også ændret sig meget igennem årene, i forhold til hvad formålet med fitness er

og hvordan man ser på fitness i sin helhed. Det er noget, jeg vil komme ind på i denne opgave, og jeg vil også lave en analyse og vurdering af reklamefilmen.

Uddrag
Budskabet kan man se i reklamefilmen efter 90 sekunder, hvor det står tydeligt og præcist. I og med der bliver fortalt en historie igennem reklamen, er der tale om en narrativ reklamefilm.

Reklamen er også en del af en større ny strategisk markedsføringsplan fra Fitness World, hvor det nu ikke kun handler om større muskler og vægte, men at det nu mere handler om sundhed, som også er budskabet i reklamen.

I reklamen bliver der brugt appelformen patos, da de spiller meget på følelser i reklamen. Fitness World vil gerne spille på, at når man går i fitness, gør man noget godt for sig selv og sin sundhed

og dermed bliver man glad og får overskud i hverdagen til de ting, der betyder noget. Dette kan man se efter 24 sekunder og fremad i reklamen

hvor de helt konkret viser, at vi bruger for meget tid på de ting, der ikke betyder noget som sociale medier og mobiler generelt. Vi skal derimod gøre noget godt for os selv ved at gå i fitness, og man kan længere henne i reklamen se, at alle smiler og er glade, når de træner.

I forhold til reklamens billedbeskæring, bruger de i reklamen flere billedbeskæringer. Efter 11 sekunder vises der et eksempel på et supertotalbillede.

Det er brugt i denne scene, for at vise hvor mange forskellige retninger vi alle bevæger os i. Der er ikke en bestemt, man skal holde øje med, men det er helheden, og derfor er denne beskæring brugt her. 28 sekunder inde i reklamen ser vi et eksempel på et ultranærbillede.

På dette tidspunkt i reklamen bliver der fortalt om vaner, og denne beskæring er brugt for at vise lige netop mobilen og den gule knap på mobilen, som man bruger, når man slukker vækkeuret, hvilket er en vane.

Ultranær er en beskæring, der bruges til at vise en bestemt detalje, og det er derfor, den er brugt her. Efter 75 sekunder i reklamen ser vi, at der er gjort brug af beskæringen halvnær.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu