Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Summerbird
2. Analyser summerbirds interne forhold
- Primære aktiviteter
3. Analyser summerbirds internationalisering
4. Diskuter Summerbirds strategier for fremtidig vækst

Uddrag
Summerbird er et aktieselskab som blev stiftet tilbage i 1986 af den også nuværende ejer Mikael Grønlykke.

Hans store passion og ekspertise i iværksætteri er grundet hans forældre. De var nemlig frontløbere inde for iværksætteri af gastronomi.

Mikael Grønlykke uddannede sig som konditor og begyndt der efter sin færd med udviklingen af et nyt og luksuriøst chokolade brand.

De har hos Summerbird siden starten stræbte sig efter at være den mest bæredygtige virksomhed muligt. Det forbedre de ved at konstant tage nye tiltag der skal forbedre deres position ift. CSR.

Blandt andet deres anskaffelse af råvarer er en stor del af deres aktivitetsperspektiv. De søger målrettet efter den bedste økologiske leverandør, for at fortsat have det produkt på markedet med højest kvalitet.

Eftersom de har eget risteri og fabrik hvor de har styr på produktionen af chokoladen, bruger de flere ressourcer på kvalitetstjek af råvarene.

Grundet deres niche produkter af chokolade og marcipan som ellers er et stort markedet. Ville jeg mene de benytter sig af differentiering fokus på baggrund af deres unikke produkter og forholdsvist snævre målgruppe.

De målretter nemlig bestemt folk med lidt flere penge på lommen, men også generelt folk der har i sinde at betale efter kvalitet.

Derfor ligger de i kategorien blandt eksklusive lækkerier. De forhandler blandt andet med anerkendt brands Mercedes, Porsche og Louis Vuitton.

Dette gør at deres produkter opnår en vis prestige. Også ved at have chokolade i butikker som nævnte, er der også potentiale for nye kunder, da kunder hos disse brand også er målgruppen for Summerbird.