Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Summerbird
2. Analyser Summerbirds interne forhold
- Støtteaktiviteter.
- Primære aktiviteter.
3. Analyser Summerbirds internationalisering
4. Diskuter Summerbirds strategier for fremtidig vækst

Uddrag
Summerbird A/S er et aktieselskab, som blev stiftet i 1986 af Mikael Grønlykke. Mikael Grøn- lykke voksede op i en familie af iværksættere

hvor begge hans forældre var de mest markante iværksættere indenfor dansk gastronomi. Mikael Grønlykke var leverandør af kvalitetsfødevarer til restauranter og dette inspirerede ham til at lave marcipan og chokolade.

Mikael Grønlykke er grundlægger og direktør af Summerbird og er en konditor og uddannet kok.

Disse egenskaber har været nyttige i udviklingen af luksuriøse chokolade produkter. Sum- merbirds idé er, at udbyde luksuriøs chokolade og marcipan

som er 100% økologisk og Sum- merbirds mission er at være mere bæredygtige. Virksomheden har i længere tid fokuseret på at være en bæredygtig virksomhed.

Her har de gang i en række tiltag, som skal få dem et skridt tættere på at være 100% bæredygtige.

Summerbird har igennem årene oparbejdet stærke relationer til leverandøre af kakaobønner.

Summerbird har deres eget risteri, hvor de selv rister de importerede kakaobønner. Udover at riste deres egne kakaobønner, så producerer de også deres egne produkter i deres fabrik i Assens på Fyn.

Summerbirds målgruppe er forbrugere, som vil give lidt ekstra for kvalitets chokolade og marcipan, de ligger derfor i markedet for luksuriøs chokolade

her er en af deres konkurrenter Peter Beier chokolade. Summerbird har flere konkurrenter på markedet for luksuriøse godter, hvor en af dem er Lakrids by Bülow.

Summerbirds målgruppe er forbrugere, som vil give lidt ekstra for kvalitets chokolade og marcipan, de ligger derfor i markedet for luksuriøs chokolade.

Summerbird har flere konkurrenter på markedet for luksuriøse godter, hvor en af dem er Lakrids by Bülow.

Summerbird har et produktkatalog, som de udbyder til forhandlere, hvor de får dag til dag levering Summerbird har gode kunder og har faste leverance hos bl.a.

Louis Vuitton, Porsche og Mercedes Benz. Disse kunder er velkendt for prestige og derfor er det positivt for virksomhedens brand at kunne formidle at de har disse kunder.

Summerbird har ikke målinger for deres markedsandel men Summerbird udtaler selv om at de tror, at deres virksomhed er den største producent af økologisk chokolade.

2. Analyser Summerbirds interne forhold
Summerbirds værdikæde bruges til at analysere virksomhedens interne aktiviteter

og kortlægge hvilke led i virksomheden, som skaber størst værdi for kunden. Modellen giver dermed et ind- tryk af hvilke konkurrencemæssige fordele, som virksomheden har.