Indholdsfortegnelse
- Angiv formål med kapitlet
- Beskriv alle figurer og modeller
- Lav en liste over fagbegreber
- Forklar alle fagbegreber

Standardiseret marketing mix
Fordele og ulemper ved standardiseret mix
- Fordele:
- Ulemper:
Fordele og ulemper ved differentieret marketing mix
- Fordele:
- Ulemper:
Forhold der taler for et standardiseret marketing mix
- Produkt:
- Pris:
- Place:
- Promotion:
Forhold, der tager for en differentiering af marketing mix
- Lovgivning:
- Religiøse forhold:
- Sprogforskelle:
- Kundebehov:
- Markedsstadier:
Valg mellem standardiseret eller differentieret marketing mix
- Moderselskabets ønsker til styring:
- Virksomhedens internationaliseringsgrad:
- Eksportmarkedets miljøafstand:
- Kundesegmenterne er globale:
- Kundernes involvering i købsadfærd:

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
Tilpasning af marketingmixet til den enkelte målgruppe er vigtig, uanset om virksomheden eksporterer eller sælger til hjemmemarkedet.

Virksomhederne skal beslutte om marketingmixet skal være standardiseret mix eller et differentieret mix.

Standardiseret marketing mix anvendes, når marketingmixet er ens på alle markeder.

Differentieret marketing mix anvendes, når en eller flere parametre i væsentlig grad bliver tilpasset de enkelte markeder.

Graden af standardisering og differentiering kan variere i forskellige virksomheder og på forskellige markeder.

Virksomhederne bør overveje, når de afsætter deres produkter på et eksportmarked, styringen af moderselskabet, virksomhedens internationaliseringsgrad, eksportmarkedets miljøafstand, de aktuelle segmenter, købsadfærden hos kunderne og hvilke produkter der er tale om.