Socialdemokratieter ung med de unge | Analyserende Artikel

Uddrag
Folketingsvalget er lige rundt om hjørnet, og som førstegangsvælger kan det for nogen må-ske føles som lidt af en jungle, man mere eller mindre er faret vild i. Hvem skal man stemme på? Det er nu, politikerne har chancen for at okkupere sig nogle nyudsprungne vælgere.

Det tager formand for Socialdemokratiet, Mette Frederiksen, god udnyttelse af i video-serien, Socialdemokratiet har lagt op på deres YouTube kanal. Sammen med Mette Frederiksen fremtræder den danske influencer Anna Briand, som må siges at tiltrække den dan-ske ungdom. Med mere end 150.000 følgere på YouTube og næsten 200.000 på Instagram, er hun lidt af en ungdomsmagnet.

De små videoklip varer mellem 48 sekunder og 1:17 minutter, hvilket gør det overskueligt for selv den mest dovne teenager at lægge opmærksomhed til. Selve navnene ”Mette er synsk” og ”Hunde på Instagram” rusker en smule op i seeren. Det er med til at skabe nysgerrighed i og med, det absolut ikke er nor-men for en formand for et politisk parti at fremtræde på denne måde.

Hvad der yderligere vækker interesse, er den meget autentiske redigering, socialdemokratiet har haft gang i, der bærer præg af animationer med f.eks. føl-gere på de sociale medier, navneskilte, logoer mm. Også den lidt finurlige overlægningsmusik underbygger dette. Dette er noget ung-dommen kan genkende fra deres idolers videoer, og dermed opstår der en relation de tre parter imellem. Videoen vil ikke virke kedelig, den vil fremstå som det, de nu alligevel ser på YouTube. At videoen tilmed også bliver spredt gennem sociale medier styrker grund-laget.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu