SKYY Vodka reklame | Analyse | 10 i karakter

Indledning
SKYY Vodka reklamen her er en fast reklame. SKYY Vodka er et stort firma som startede i San Francisco. De er et firma som laver vodka med flere forskellige smage. Vodkaen som der reklameres for er SKYY Vodkas originale vodka.

SKYY Vodka er et firma som holder sig indenfor en meget smal målgruppe, da de kun producere alkoholiske varer, dette placerer dem i alkoholbranchen.

Firmaet blev startet med forhåbninger om og lave en vodka, som var bedre og lave Martinis med. De blev inspireret til dette grundet en mands aktive søgning efter en bedre Martini.

Reklamens hovedfokus er og sælge denne smukke og elegante flaske med SKYY Vodka, dette gør reklamen til en kommerciel reklame. Reklamen blev vist i magasiner og blade, som blev læst af unge i alderen 18-40 år.

Uddrag
Der bliver i reklame brugt mange dystre farver, som skaber en meget mystisk og dominerende stemning. De eneste ting som i reklamen bliver belyst er stolen og bordet, dette gør de grundet deres hvide farve.

De to hvide kulisser skaber en ramme for produktet, hvilket gør at når blikket har ramt produktet så forbliver det der.

Den gennemgående farve i reklamen er lilla, som symboliseres som magtfuld, mystisk, magisk og luksuriøs. Farven skildrer rigdom, hvilket går godt i takt med en penthouselejlighed, den hvide designer stol og SKYY Vodka flasken.

Reklamens produkt er et alkoholisk produkt, hvilket betyder at personerne som bliver brugt i reklamen, skal være indenfor den tilladte aldersgruppe. Produktets målgruppe er folk i alderen fra 18-40 år.

Reklamen er mest henvendt til kvinder, da den appellerer meget til kvinders ønske om og have en selvsikker og sexet udstråling, som kvinden i reklamen viser. I målgruppen på 18-40 årige har ønsket forskellige betydninger.

Kvinder i alderen 25-40 år har mest af alt et ønske om og ligne kvinden i reklamen, grundet deres savn til deres ungdommelige kroppe, som var slanke, smukke og uden bekymringsrynker.

Kvinden vi ser i reklamen er i midten af 20’erne, hvilket betyder at køb og brug og alkohol er lovligt for hende i alle lande. Dette gør at reklamen må vises i alle lande.

Kvinden viser stor selvsikkerhed og gør produktet og dets historie troværdig. Hendes kjole er stram og viser meget bar hud, dette giver kvinden et sexet udtryk, som er med til at fange modtagerens opmærksomhed.

Hun udviser ikke meget kropssprog, dog er det meget tydeligt det hun viser. Hendes højre arm er strakt ud og hun holder med hånden fat i toppen af stolen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu