Interflora reklamen ”Cirkus” | Reklame analyse

Indledning
I denne opgave vil der blive fortaget en reklame analyse af interflora reklamen ”Cirkus”, ved brug af nogle forskellige begreber og modeller. Der vil gøres brug af Roman Jakobsens kommnuiktationmodel som kort fortæller om kommunikationen i reklamefilmen.

Hertil vil der sættes fokus på denotation og konnotation, sceneopbyggelse og til sidst en analyse af de filmske virkemidler i forhold til reklamen.

Uddrag
Meddelelsen er med til at skabe interesse for modtagerne, idet der er meget roligt musik igennem hele reklame film. Det er en kærlig og omsorgsfuld video som er meget patos præget, og som spiller enorm meget på forbrugernes følelser.

Meddelelsen er ligesom at uanset hvilken situation du står i, så kan Interflora hjælpe dig med at formidle dit budskab. Den er også meget poetisk i form af den her kærlighedshistorie som foregår gennem historien.

Der foregår jo den her kærlighed fra klovnen til cirkusprinsessen, som han så ikke helt får fortalt på den måde som han ønsker.

Generelt i reklamefilm, så gør Inteflora meget ud af fange forbrugernes opmærksomhed med overraskende elementer i meddelesen, som fx kan være de fejl som klovnen begår hver gang han ønsker at fremstille sig godt til ballerinaen

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu