Det store Mor-Eksperiment | Analyse | Interflora | 10 i Karakter

Indledning
Man kan med sikkerhed sige at alle og enhver har oplevet at blive bombarderet med reklamer. Herunder både reklamer i tv’et

på sociale medier og i gadebilledet og altid reklamer der har til formål at sælge diverse produkter til os eller promovere et budskab.

Modtagelsen af reklamerne er desværre tit at de alene ender med at drukne i tanken om, at de blot har forstyrret vores blik.

Det hænder dog at der, trods de mange håbløse reklamer, kan forekomme enkelte reklamer som formår at fange vores opmærksomhed.

Netop disse reklamer afviger fra den almene reklame og indeholder noget originalt, der fremkalder følelser hos os.

Eksempelvis ved brugen af humor, som får os til at le og fremkalder skaber en lykkefølelse hos os. Netop denne humor bliver benyttet i reklamefilmen Det store Mor-Eksperiment lavet af buketfirmaet Interflora og udgivet i 2017.

Uddrag
Det givne citat demonstrerer en faktuel viden, som er med til at overbevise modtageren omkring budskabet og det følelsesladet tema for reklamefilmen bliver samtidig slået fast.

Vi har altså en forventning til reklamen og dens handlingsforløb, da der ikke er en antydning af noget humoristisk i begyndelsen af reklamen.

Appelformerne bliver understøttet via klipningen, som styrker følelserne afsenderen Interflora forsøger at fremkalde.

I begyndelsen af reklamefilmen er der benyttet “halvnær” fotografering, da personerne bliver spurgt: “hvad betyder din mor for dig?” (00:15) Denne beskæring medvirker til

at modtageren bliver opmærksom på forsøgspersonernes mimik og let kan aflæse deres reaktioner, dermed bliver det lettere at skabe empati med dem.

Ydermere, benytter reklamefilmen også “nærbilleder” af brevene som forsøgspersonerne skriver, og vi er som modtager altså hele tiden med indover processen og oplever nærmest, at vi er en flue på væggen.

Til slut i reklamefilmen, er der brugt “total” og vi får et overblik over filmholdet, personerne og situationen på samme tid, og man oplever at det er et kunstigt set up.

Den “totale” fotografering er også med til at fjerne den intime og intense stemning, som medvirkede til den triste situation.

I forhold til klipningen, er der anvendt “parallelklipning” når der klippes mellem de forskellige personer og til mødrene der sidder i et andet lokale fra 01:15-02:13.

Dette bevirker, at vi bliver opmærksom på mødrenes reaktioner og fornemmer deres følelser. Der er anvendt en hurtig klipperytme så modtageren ikke mister opmærksomheden og hele tiden bliver fastholdt reklamen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu