Analyse af en trykt reklame | Smirnoff Vodka 1996 |

Analyse af en trykt reklame med fokus på reklamepsykologiske virkemidler
Smirnoff Vodka 1996

Uddrag
I denne opgave, vil jeg analysere den trykte Smirnoff reklame fra 1996. Dette vil foregå med et fokus på reklamepsykologiske virkemidler. Dette billede er lavet på et postkort, og er primært blevet brugt i Holland. Udgiveren af postkortet er Boomerang. En grundig søgen på internettet, har fundet flere forskellige svar på, hvad Boomerang er, men en hollandsk Facebook-side kastede valget over på, at det er en tjeneste, som laver forskellige billeder alt efter bestilling. Derfor har Smirnoff og Boomerang umiddelbart haft et samarbejde her. Dette er dog ikke helt pålideligt, og derfor skal der ikke forventes, at svaret er rigtigt i denne sammenhæng.

Afsenderen er Smirnoff, som er en virksomhed, der producerer forskellige slags alkoholiske genstande. Deres mest populære vare, som de sælger, er deres Smirnoff Vodka, som faktisk er deres første produkt de begyndte og sælge. Smirnoff Vodka bliver solgt i mange millioner liter på verdensplan, som fordeler sig i over 130 lande. Smirnoff var den første virksomhed i 1860, til at filtrere vodka gennem kul, hvilket blev så populært i 1866 at stort set alle destillerier brugte denne metode kort tid efter.

Der er ikke et udvalgt medie, som dette Smirnoff postkort henvender sig til, men selvom det blot er et postkort, så forsøger de stadig at promovere deres virksomhed, og det ser vi blandt andet ved at Smirnoff logoet befinder sig i højre side af postkortet, hvilket er direkte promotion for deres virksomhed. Så deres formål med dette postkort, er klart at skabe et billede, som ser super attraktivt ud, med henblik på at få folk til at sende dette postkort, eller at benytte det i forskellige sammenhæng, som for eksempel til gaver, hvor man for eksempel giver en flaske Smirnoff Vodka til en person, og der vedlægger man dette postkort, da det ser meget attraktivt ud. Idéen med postkortet har derfor, som udgangspunkt haft flere formål.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her