Sko mærket Nature | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Nature Footwear er en lille virksomhed beliggende i Tønder. Nature Footwear producere slidstærke og miljøvenlige sko.

Virksomhed har forhandlere i hele verden, men er primært tilstede i Europa. Nature Footwear havde i 2019 et overskud på 1,2 millioner kr.

Indholdsfortegnelse
1. Beskriv det marked, som Nature Footwear befinder sig på.

2. Segmenter det danske marked for sko og fastlæg Natures målgruppe.
1. Relevante forhold ved produktet
2. Valg af segmenteringsvariable
3. Udarbejdelse af segmenteringsmatrix
4. Vurdering af segmenters attraktivitet (SMOK-modellen)
Størrelse
- Segment 1:
- Segment 2:
- Segment 3:
- Segment 4:
Muligheder
- Segment 1:
- Segment 2:
- Segment 3:
- Segment 4:
Omkostninger
- Segment 1:
- Segment 2:
- Segment 3:
- Segment 4:
Konkurrence
- Segment 1:
- Segment 2:
- Segment 3:
- Segment 4:
5.Valg af målgruppe
- Segment 1:
- Segment 2:
- Segment 3:
- Segment 4:

3. Beregn størrelsen på Natures målgruppe. Inddrag data fra Danmarks Statistik.

Uddrag
Nature befinder sig på markedet for sneakers. Nature Footwear sælger deres produkter i de meste af Europa. Her indgår der lande som.

Danmark, Norge, Tyskland og Spanien. En faktor som særligt adskiller Nature Footwear og andre sko producenter er, at Nature Footwear er særligt opmærksomme på komfort og miljø.

---

Segmentet er stort, fordi vi i Danmark bliver flere og flere ældre. Men segmentet er ikke særlig købestærke, grundet de fleste fra dette segment har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet. Vækstmuligheder i segmentet er derfor ikke særlig stort.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu