Nature Footwear | Virksomhedsanalyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 - Markedet for sko

Opgave 2 - Segmentering

Uddrag
Nature Footwear er en mindre virksomhed med stor fokus på kvalitet frem for kvantitet. Skoene bliver håndlavet af dygtige fagmænd i Portugal og skoenes pasform er især vigtigt for virksomheden.

Virksomheden kalder sig Nature, og det har de i stor grad også fokus på. Bæredygtighed er en stor del af deres brand, både i deres produkterog andre områder.

Deres sko har såler lavet af genbrugsmaterialer og snørebåndene af gamle plastiskflasker. Det læder som de benytter kommer fra finske elge der er blevet skudt ved jagt, hvilket sikre at elgene har levet et godt liv i naturen.

---

Markedssegmenteringen vil jeg udarbejde ved at opdele NatureFootwear’s forbrugere i to segmenter med udgangspunkt i de væsentligste segmenteringsvariable.

Det første segment hos Nature Footwearer kvinder i alderen 25-50 årmed en videregående uddannelse.Typisk vil de bo i storbyer eller provinsbyer.

Dette segment vil ofte være villige til at betale lidt ekstra for kvaliteten, og vil også have et rådighedsbeløb som tillader dette.

Deres mærkeloyalitet vil også være stor, da de har en fast indkomst og ofte holder sig til deres vaner og det som de kender til. De vil også være mere tilbøjelige til at gå ned i de fysiske butikker, fremfor at handle på nettet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu