Nature Footwear | Noter til afsætningsopgave

Indholdsfortegnelse
CASE 11.5: SKOMÆRKET NATURE
Sko skal ikke kun være smarte. Faktisk er skos vigtigste mål at gøre dine fødder glade - og derfor skal de være formet efter dine fødder i stedet for at forme dine fødder.

SPØRGSMÅL ID
1. Beskriv det marked, som Nature Footwear befinder sig på.
2. Segmenter det danske marked for sko og fastlæg Nature’s målgruppe.
3. Beregn størrelsen på Nature’s målgruppe. Inddrag data fra Danmarks Statistik.

Uddrag
I Nature Footwear spiller det naturlige og bæredygtige en stor rolle - både i forhold til skodesignet og til forretningsmodellen.

Nature-skoens såler er lavet af genbrugsmaterialer, og snørebåndene er lavet af gamle plastikflasker. Læderet kommer fra finske elge, som er skudt ved jagt.

Det sikrer, at dyret har haft et godt liv i naturen. Virksomheden har flyttet produktionen fra Kina til Polen for at skære ned på transportomkostningerne og miljøbelastningen ved transporten. I alle dele af virksomheden lægges vægt på bæredygtighed.

Missionen bag skomærket Nature er, at sko skal være rare at gå i, og samtidig kan de være trendsættende. Derfor har sko fra mærket Nature en naturlig form, som passer til foden og giver plads til tæerne.

Virksomheden rammer en strømning i tiden, hvor en gruppe forbrugere ønsker at forbruge mindre. 'Det er ligesom, at øko-gulerødder og yogamåtter også er blevet populære og almindelige i hverdagsbilledet.

Det er tegn på, at mange søger en form for simple living. Det er et produkt af at have haft så travlt så længe. På samme tid er det også et bevidst valg om at vise ens prioriteringer,' forklarer Eik Braun Ottosen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu