Nature footwear | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Hvilket marked befinder de sig på?
Segmenter det danske marked
Fase 1, Markedet
Fase 2, Segmenter
Fase 3 SMOK- Modellen
- S
- M
- O
- K
Markedsføringsstrategi
Conzoom statistik

Uddrag
o Markedet og branchen for sko er stor, med mange konkurrenter. Nature er på konsumentmarkedet, fra butik til forbrugere, det er de fordi hvis en virksomhed f.eks.

skulle købe arbejdssko til personalet, ville de vælge et billigere alternativ en ”Nature”, da den vejledende pris på et sæt sko er 1000 kr.

o Nature, bruger udover deres egen butikker, eksterne samarbejdspartnere til at sælge deres sko igennem, som f.eks. miinto.dk, Matas og PAW SKO.

o Markedet for sko er stort og den vokser konstant, med ny mærkere og forhandlere, derfor for at indsnævre hvilket marked Nature befinder sig på, kan man mere akkurat sige at de befinder sig på markedet for bæredygtige kvalitets sko.

Her er en af deres konkurrenter f.eks. BIRKENSTOCK, som også bruger bæredygtige materialer og ligger i samme prisleje.

---

o Nature, er et skomærke der ligger meget vægt på bæredygtighed, helt fra hvad skoen er fremstillet af til hvordan den bliver fremstillet og transporteret.

Målgruppen er forbrugere hvor bæredygtighed og kvalitet er vigtig, frem for udseende og mærkevare prestige.

En af målgrupperne er børn i alderen 4-10, her er det forældrene der køber skoene, så målgruppen er også forældre i alderen 25-45, så vil der også være en målgruppe der består af forbrugere i alderen 30- 80 år.

Den består både af mænd og kvinder hvor de ældre opgør en stor del af gruppen, og er forbrugere som sætter pris og har brug for ordentlig kvalitet og bæredygtighed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu