Royal Greenland | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort virksomheden Royal Greenland.
2. Analyser Royal Greenlands interne forhold
3. Analyser konkurrencesituationen på det danske marked for rejer.
4. Diskuter Royal Greenlands anvendelse af parameteren produkt.

Uddrag
Royal Greenland A/S var oprindelig grundlagt i 1776 som en del af den Kongelige Grønlandske Handel. I 1990 blev Royal Greenland til et 100 % hjemmestyreejet aktieselskab. Virksomheden er ejet af det grønlandske selvstyre og har hovedsæde i Nuuk i Grønland.

Virksomheden beskæftiger 2.000 ansatte, og har 48 fabrikker og produktionsfaciliteter i Grønland, Canada, Tyskland og Danmark.

Virksomheden er en produktionsvirksomhed, med et smalt og dybt sortiment på omkring 1.500 forskellige varenumre og 4 overordnet produktkategorier.

Deres produktion omhandler at fange og bearbejde fisk og skaldyr. På det danske marked udgør egne brands og private label 50-50, på internationale markeder udgør private 85 % af omsætningen.

Deres kernekompetencer er den høje kvalitet, god distribution og en effektiv markedsføring.

Det kan ses i deres KSF som er hurtig bearbejdning af produkter, deres trawlere og effektiv markedsføring. I 2012 havde de en markedsandel på 43 %, hvilket gør dem til markedsledere på markedet.

Deres mission er at maksimerer på bæredygtig vis værdien af de nordatlantiske marine ressourcer, til gavn for de samfund vi er tilstede i, og for vores ejere. Royal Greenlands målgruppe er familier med store børn med en rimelige høj indkomst og ældre mennesker der køber deres convenience produkter.

Fra år 2011 til år 2013 er deres nettoomsætning steget fra 4.724 til 5.300 mia. af dette udgjorde det danske marked 8 %. Deres eksporthandel udgør 92 % og samtidig med har de en hjulpen kendskabsgrad på 95 %.

De benytter sig af differentieringsstrategi som deres generiske strategi, de vil gerne ramme en bred målgruppe, men stadig have et unikt produkt.

Analyser royal Greenlands interne forhold. Det er svært for dem at vækste da der er begrænset antal fiskekvoter. Samtidig med er detailforhandlernes forhandlingsstyrke høj, og råvarepriserne er svingende.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu