Indledning
Jeg har fået til at opgave at besvare 4 spørgsmål, som blandt andet kommer ind på en karakterisering af virksomheden Royal Greenland. Efter det vil jeg komme ind på de interne forhold, hvor jeg vil benytte SW model. I opgave 3 vil jeg analysere deres konkurrencesituation på det danske marked for rejer, hvor jeg vil benytte værdikæden som model.

Til sidst vil jeg diskuter deres anvendelse af parameteren produkt. Jeg vil til sidst af hvert spørgsmål konkludere, samt skrive modelvalg.

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort virksomheden Royal Greenland.
2. Analyser Royal Greenlands interne forhold.
3. Analyser konkurrencesituationen på det danske marked for rejer.
4. Diskuter Royal Greenlands anvendelse af parameteren produkt.

Uddrag
I følgene opgave vil jeg lave laver de 4 p. dog vil jeg kun benytte det ene led, som hedder produkt, da vi skal diskutere om produktet, om hvordan det virker og fungere. Til sidst vil jeg afslutte med en konklusion.

Ifølge dem selv er kvaliteten af Royal Greenlands produkter høj, og det skaber gode værdier for deres kunder. De ved de spiser et ordenligt produkt der ikke er fremstillet af maskiner i Kina, men fanget og sendt hurtigt videre til detailhandlerne. Selve designet af deres produkter det præger af det samme, og det er nemt at se og genkende.

Det er blå emballage, der beskytter produktet, og et logo trykt centralt på varen. Der er også billeder af den grønlandske natur, så får man en følelse af et rent naturprodukt.

De har et bredt sortiment, og tilbyder mange forskellige produkter, fra røget laks, til rejer og færdigretter. Der står på deres App, eller på nettet, hvordan man kan benytte deres produkt, og på emballagen kan man se hvad den indeholder.

De skifter til sortiment, da de har så mange forskellige produkter, det er en god mulighed for deres virksomhed at få en ny start og forny sig.

Det er noget som dette marked kræver. Det er også godt at se som kunde og forbruger, at se en virksomhed, der er i konstant udvikling, i stedet for det ene samme produkt, der er blevet lavet de sidste 35 år. Der kan dog være et kæmpe minus når produkter tilføjes, det kan være at gamle produkter fjernes.

Tit når man fjerner produkter, så bliver folk utilfredse og ønsker det gamle produkt tilbage, da det måske var en fast del af deres dagligdag. Hvis man som normal kunde ikke kender til deres produktstrategi, så er man jo ligeglad det ikke solgte godt, man vil bare have det.

Et andet minus er at de bruger en masse ressourcer og tid på at udvikle, promovere deres nye produkter, og hvis det ikke holder stik og betaler tilbage, så er det en skidt forretning.