Royal Copenhagen | Værdikæde

Uddrag
Royal Copenhagens værdikæde består af en række aktiviteter, der tilsammen skaber en værdi til deres kunder. Deres værdikæde giver virksomheden et samlet overblik over deres aktiviteter, og giver dermed virksomheden nogle konkurrencemæssige fordele.

Royal Copenhagen fokuserer meget på deres produktion, ikke ift. til brug af nye teknologiske forhold, men med den lange håndværkermæssige fremstilling af deres kvalitetsprodukter. Virksomheden tog et sats ift., at flytte deres produktion af deres produkter til Thailand , på nær produktionen af Flora Danica-stellet.

Denne beslutning tog de for at sikre deres plads på markedet og overleve deres krise. Beslutningen med at flytte produktionen til Thailand har bragt gavn med sig. Den har medvirket til, at Royal Copenhagen nu igen er en sund og levedygtig virksomhed efter deres krise.

Udover at flytte produktionen begyndte Royal Copenhagen også at sælge 2. Sorteringsporcelæn - denne løsning har givet gode resultater og fortsættes derfor også.

Royal Copenhagen går meget op i at skabe nye ideer og udvikle nye produkter. De går op i at udfolde dem på bølgelængden med de moderne tendenser, men stadigvæk have et passende mix af de klassiske produkter, for at være veletablerende på markedet.

Til processen af nyskabelse af ideer benytter de de teknologiske muligheder. Efter ideen er opstået, skitseres den af en af deres designere. Hvor den efterfølgende bliver modelleret i en 3D printer .

Få gratis adgang til opgaven

Upload en af dine egne opgaver og få adgang til denne opgave. Det tager kun 2 minutter