Rødhætte | Noter Analyse | Campari

Indledning
Afsenderen af reklamen er Campari. Campari er mærket for en likør. Det blev udviklet af den italienske Gespare Campari i 1860.

Campari bliver stadigvæk produceret med den samme velbevarede opskrift som første gang det blev produceret.

Reklamen er sandsynligvis en trykt reklame, da TV-reklamer næsten altid er i bevægelse, denne her er fast, og vil derfor typisk optræde i medier som magasiner, storskærme, busstoppesteder osv.

Uddrag
Kaminen i mellemgrunden har flere lodrette linjer, kvinden står lodret, hendes ben og flasken hun holder, er lodret, og lynet i baggrunden er også en lodret linje. Det skaber en slags ro i billedet.

Kæden hun holder ulven i og hendes lår, ville forme sig til et kryds, hvis man fortsatte linjerne. Det kan symbolisere fare og usikkerhed.

I det gyldne snit er kvindens knæ, hvorpå flasken står, og flammerne fra kaminen, det er altså noget af det første man ser. Den røde farve på flasken og ildens orange farve, gør også så man ser det med det samme.

Reklamen er taget i en blanding af normal- og frøperspektiv. Man ser op på kvinden og hunden, men ikke helt nede fra jorden.

Perspektivet giver kvinden magt, da man ser op på hende, og det får hende til at fremstå som meget dominerende.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu