Indholdsfortegnelse
NIKE reklamen
- Overordnet
- Afsender:
- Medie:
- Modtager:
- Indhold
- Meddelelse:
- Argumentation:
- Filmiske virkemidler
- Fotografering:
- Klipning:
- Lyd:
- Fakta og fiktion:
- Symboler:
- Tone:
- Intertekstualitet:
- Metatekstualitet:
- Vurdering

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
Overordnet
Afsender: Hvem er afsenderen (virksomhed, brand)?
- Afsenderen er NIKE, som laver sportstiøj til at dyrke sport i.

Medie: Hvilket medie optræder den i?
- I en raklame

Modtager: Hvem er målgruppen (køn, alder, socialgruppe osv.)?
- Kvinder!!! der dyrker sport, og har interesse i sporten

Indhold
Meddelelse: Hvilket produkt ønsker reklamen at sælge? Hvilken sag eller hvilket budskab skaber reklamen opmærksomhed omkring?

- De vil gerne sælge tøj til kvinder, der har passion for det de laver.
- Hvis man køber Nike tøj, kan man blive hvad man vil, og en bedre sportsudøvere.

Argumentation: Hvilke argumenter/belæg eller overtalelsesmidler (f.eks. sproghandlinger) bruges for at sælge produktet eller fremme sagen?