Indholdsfortegnelse
Om Prada
Produkter
Gallup Kompas
Målgruppe
Købstype + Købsadfærd + Købsmotiv
- Købstype
- Købsadfærd
- Købsmotiv
- Behov
- Pain

Pradas Marked
- Primært På B2c
- B2c
- Heterogent Marked
- Ufuldkommen Konkurrence

Swot
- Styrker
- Svagheder
- Muligheder
- Trusler

Vækststrategier
- Markedspenetrering
- Produktudvikling
- Markedsudvikling

Uddrag
OM PRADA
- Prada blev grundlagt af Mario Prada tilbage i 1913, i Milano, Italien og har i dag hovedkvarter i samme by

- I 2020 lå deres omsætning på omkring 2,4 millioner euro.

- I dag er deres administrerende direktør Miuccia Prada - det yngste barnebarn af Mario Prada + dog hed havde hun ikke selv efternavnet Prada til at starte med og fik hendes mors søster, som ikke var gift til at adoptere hende i 1980’erne, så hun officielt kunne få efternavnet Prada.

- Prada hører under lædervareforretningsbranchen, som Prada Danmark selv har oplyst

PRODUKTER
GALLUP KOMPAS

Pradas målgruppe er de moderne individorienteret, da
- Der er en overvægt af unge i segmentet
- De er kvalitets bevidste, følger de nye trends og er villige til at betale det ekstra for en luksusvare
- Hvilket de kan pga deres høje indkomst