Pandora A/S | Afsætning Opgave

Indholdsfortegnelse
Smykkebranchen:
BMC
Intern analyse:
Værdikæde
Pandoras økonomiske situation
Ansoffs vækstmatrix
Porters generiske strategier
Den uafhængige omverden:
Kulturelle forhold
Økonomiske forhold
Politiske - og lovgivningsmæssige forhold
Miljø
Interesseorganisationer
Massemedier
Den afhængige omverden:
Kunder
Mellemhandlere
Leverandører
Konkurrenter
Konkurrenter i branchen
Nye indtrængere
Leverandører
Substituerende produkter
Kunder
SWOT Opstilling:
Bilag:

Uddrag
Virksomhedstype:
Produktion og detailhandler
Business-to-business (B2B)
Business-to-consumer (B2C)

---

Pandora har på baggrund af 30 års erfaring og en stor markedsandel på verdensplan. Samtidig har Pandora et stærkt brand, som mange kender til, hvilket gør dem meget attraktive på markedet, hvilket ligeledes er en stor styrke. Ovenstående gør dem til en af de ”store spillere” på markedet, og Pandora har derfor magten til f.eks. at forhandle sig til gode priser samt betingelser ved deres leverandører. Pandoras nye samarbejdspartner, Disney, giver Pandora mulighed for at promovere sig blandt en ny målgruppe.

Dette samarbejde er også to kæmpe brands der går sammen om en kollektion hvilket kan styrke deres brand. I Pandoras værdikæde anvender de en vertikal forretningsmodel, hvilket vil sige, at de selv producerer, markedsfører og distribuerer sine produkter på de fleste markeder. Pandora har høj kvalitet i både arbejdsforhold, medarbejderfordele, samt deres smykker, designs og generelt der CSR er rigtig stærk og noget de fokuserer meget på skal vi i orden.

Pandora er ikke afhængig af leverandører eller producenter så meget som hvis de ikke selv produceret og leveret det ud til deres egne butikker, hvis der skulle hastet produkter ud til butikkerne. Pandoras pris er et niveau hvor mange forbrugere kan være med. Deres markedspriser på produkter som charms ligger på mellem alt 149 – 16.000 danske kr. Dette giver mulighed for mange kan være, både i den billige og den dyre ende.

Man kan også købe vedhæng til ens charms som ligger på en pris mellem 250-700 kr. Pandora er overalt i verden og derfor har de også mange patenter på deres produkter for at sikre deres værdi og differentieringsmuligheder. De er internationale og er overalt i verden, lige fra Danmark til Thailand derfor er patenter nødvendigt for at sikre deres forretning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her