Indholdsfortegnelse
Kort om virksomheden Normal: 3
Faktorer i Normals uafhængige omverden: 3
Normals vækststrategier: 4
Normals konkurrencestrategier: 5
Diskuter følgende udsagn: 5
Identificér en væsentlig udfordring for Normal. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring. 6

Uddrag
Kæden normal er en detailkæde, der over de seneste år har udviklet sig mærkant, på det danske marked og så småt er ved at rykke ud til lande i EU.

Deres sortiment består af husholdningsartikler som rengøringsmidler til personligpleje og som en overraskelse har de et skiftende sortiment indenfor slik, chokolade og chips. Alle deres vare er baseret på lave priser og høj kvalitet.

---

Den danske kultur er kendt for deres hamstring af grænsebutikkerne. Danskere køre nemlig hele vejen til Tyskland for at handle ekstra billige danske og udenlandsk vare, normal har skaffet billige vare til Danmark og derved får de udnyttet den danske kultur.

Normal har ikke mulighed for at påvirke kulturen, men har været smarte og udnytte den til deres fordel.