Konkurrencestrategier | Dansk noter

Indledning
Trekanten består af kunder, som ønsker de rigtige produkter til de rigtige priser, hvilket virksomhederne prøver at give dem igennem deres nytteværdi.

I mellem virksomhederne og konkurrenterne forekommer der en konkurrencesituation, hvilket skaber konkurrencedygtige omkostninger.

Indholdsfortegnelse
Konkurrencetrekanten

Nytteværdi

Porters fire konkurrencestategier

Red ocean

Blue ocean

Deleøkonomi

CSR

Uddrag
Se hvad andre konkurrenter gør og selv gøre det, men bedre og billigere end konkurrenten. Her vil produkterne blive forholdsvis ens og kunderne vil derfor vælge ud fra bedste pris.

På dette marked kæmper konkurrenter om markedspladsen og de presser hinanden på prisen.

Dette skaber ”slagsmål” da de udkonkurrere hinanden og dermed bliver vandet rødt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu