Netto | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Netto
Præsentation af butikken:
Sortiment:
- Flad varegruppe:
- Dyb varegruppe:
Emballage:
a. Salgsfunktionen
b. Beskyttende funktion:
c. Miljø Funktionen:
d. Brugsfunktion:
Produkt (Haribo slikpose:
- Funktionel kvalitet:
- Smagsmæssig kvalitet:
- Imagemæssig/psykologisk kvalitet
Mærkestrategi:
- Paraply Mærke
- Varegruppe Mærke
- Line-extension
- Brand extension
- Handelsmærker/Private labels
- Licensmærker
Kilder:

Uddrag
Præsentation af butikken:
supermarkedet Netto i Viby J. Netto er en handelsvirksomhed som hører inde under Salling Group, hvilket Bilka og Føtex også gør.

Så alle de 3 supermarkeder arbejder sammen inde under Salling Group. Salling Group er primært større konkurrenter med Coop som også ejer danske supermarkeder.

Så det vil sige at Netto er konkurrenter med Coop’s supermarkeder som er fx Kvickly, Fakta og Spar. Den Netto i Tilst er lige blevet lavet om til den såkaldte Netto 3.0.

Det har gjort selve butikken meget mere overskuelig og de forskellige specifikke varer er blevet meget nemmere at finde. Generelt er planen at alle Netto’er i Danmark skal laves om til Netto 3.0, for at deres kunder, får en meget bedre oplevelse når de handler.

Netto konkurrerer primært på deres brede sortiment, som er blevet udvidet til ca 1.800 forskellige varer.

Så konkurrerer de også på, at Netto er Danmarks største dagligvarekæde med over 500 forskellige butikker i Danmark. Samtidig med det er de også gået internationalt og har 370 butikker i Polen og 350 i Tyskland.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu