Indholdsfortegnelse
Opgave 4
Diskuter følgende tre udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

1. Netto og nemlig.com har samme målgruppestrategi
2. Rema 1000 befinder sig på et blåt ocean
3. Det er af afgørende betydning for Netto at have private labels i sortimentet

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1-4 og relevante bilag bedes du identificere en udfordring for Netto. Diskuter løsning(er) på den valgte udfordring.

Uddrag
1. Netto og nemlig.com har samme målgruppestrategi
Netto og nemlig.com har tildeles den samme målgruppe. Begge virksomheder fokuserer på personer der er villig til at gå ned i kvalitet for at spare penge.

Det ses også, at de sammenligner sig med hinanden nemlig.com skriver, at de har samme priser som Netto. På den anden side, henvender virksomhederne sig alligevel til forskellige målgrupper.

Nemlig.com henvender sig til personer der har en travl hverdag og som ikke vil bruge tid på at handle.

De går fx meget op i at man slipper for at skulle ned i butikken og bøvle med åbningstider, parkeringspladser og dumme impulskøb.

Netto derimod går op i, at det at handle skal være en form for oplevelse. Det ses også i deres Netto3.0 koncept hvor ting som inventar, farver og lys spiller en stor rolle.