Morexxx afsætning | Tøj til gravide

En ny producent af tøj til gravide, kaldet: Morexxx, der har fokus på at tøjet skal være funktionelt og smart, ønsker, at få foretaget en analyse af nedenstående spørgsmål:

 Hvem er målgruppen, beskrevet ud fra alder, køn, indkomst, bopæl og minervamodellen
 En analyse af de 4 p´er, hvor alle begreber bliver anvendt.

Indholdsfortegnelse
Metoder
Målgruppen samt minervamodellen
Produkt
Pris
Place
Konklusion

Uddrag
Produktet hos denne virksomhed differentierer sin marketing på den funktionelle kvalitet og smagsmæssig kvalitet. Kunderne sætter vægt på om produktet er i top kvalitet, smart produkt og om det er et funktionelt at benytte sig af. Den potentielle kunde ligger i det blå segment og derfor er de meget bevidste og fokuseret på det moderne og materialistisk produkter. Virksomheden differentierer sin marketing på det funktionelle kvalitet, fordi det skal være nemt og smart for den gravide kvinde at kunne bære tøjet.

Virksomheden ligger også stor vægt under deres markedsting på det smagsmæssige kvalitet. Den smagsmæssige kvalitet kunne være farven, designet, emballage, kvalitet osv., dette bliver også kaldt for subjekt. Virksomheden sætter meget pris på om det er et pænt, funktionelt og smart produkt som skal fange kundens målgruppe. Virksomheden synes at det er meget vigtigt at kunderne ikke kun køber det funktionelle og smagsmæssig kvalitet men også får tillægsydelsen med i købet. Tillægsydelsen er også meget vigtigt for virksomheden, så målgruppen kan oprette en social status, og føler sig tilpas i vennekredsen, da det er et mærke produkt. Når man ligger de tre kvaliteter sammen får man det totale produkt, som i dette tilfælde er graviditets tøjet. Det er meget vigtigt for virksomheden at de kan forholde sig til den brede målgruppe for at kunne markedsføre sig.

Morexxx`s har et dybt sortiment, da virksomheden sælger deres tøj kun til gravide kvinder med mange forskellige varianter som fx bukser, kjoler, sko, trøje, smykker, bluse osv.

Virksomheden positionering er at de ønsker at blive opfattet som et meget smart og funktionel produkt. Målgruppen er bred så det er ikke sikkert at de får tiltrukket hver kunde, med deres vare og det er heller ikke sandsynligt at alle i denne brede målgruppe, opfatter produktet som et funktionelt og smart produkt. Virksomheden gør meget klarhed for deres produkt så den enkelte kan kommunikere til den brede målgruppe.

Virksomheden lægger meget vægt på, om de gennem en længere perioden kan kommunikere med deres kunder, med samme fordele og samme budskab. De vil gerne være de bedste på marked og have en konkurrencefordel under markedsføringen. De vil derudover også lever op til deres mål og budskab, så de ikke skuffer kunderne, da de højst sandsynligvis ikke vender tilbage til produktet igen, hvis virksomheden skuffer dem. Virksomheden mener også at de skal være troværdige så målgruppen tror på deres reklame kommunikation i den virkelige verden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu