Mit TDC | Reklameanalyse | 12 i karakter

Indledning
Man vil altid gerne have en god forbindelse til at kunne gå online lige hvor man har lyst, om man så er til fodboldkamp, i den anden ende af landet eller er hjemme i de vante omgivelser.

I denne reklame følger man den kendte skuespiller og komiker – Casper Christiansen, som er kendt for mange af sine kæmpe hits som ’Klovn’ eller ’Langt fra Las Vegas’.

I reklamen følger man en dag af Casper Christiansens liv, bid for bid. Vi ser brudstykker af hans hverdag hvor man ser ham i hjemmet, i vaskehandlen og på arbejdspladsen.

I min analyse vil jeg gerne have fokus på fakta- fiktionskoder, Meyrowitz teori, og derudover vil jeg vurdere reklamens gennemslagskraft i forhold til målgruppen.

Uddrag
En anden ting som der også kan påvirke seerne, er de mange filmiske virkemidler. I denne reklame er der anvendt tonsvis af filmiske virkemidler.

Fx fotografering i forhold til billedbeskæring, farver, klipning, billedkomposition og lyd. Der er rigtig mange forskellige billedbeskæringer, der er en hel del ’Over- the shoulder- short’ der er fx et rigtig godt eksempel helt i starten hvor han sidder i sit soveværelse med og ser tv (0.1), der er også et ’Over- the shoulder- shot’ hvor han sidder i tatoveringsstolen i mens han sidder på sin mobil (0.35).

Når de vælger at bruge ’Over- the shoulder -shot’ er det fordi de gerne vil have at vi kan følge mere med i hvad det er han ser, som fx tv’et, hans computer, hans iPod til streaming af musik og ikke mindst han telefon, når de laver ’Over- the shoulder -shot’ ligger det bare et ekstra godt fokus på de forskellige elektroniske redskaber.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu