Indledning
Man vil altid gerne have en god forbindelse til at kunne gå online lige hvor man har lyst, om man så er til fodboldkamp, i den anden ende af landet eller er hjemme i de vante omgivelser.
I denne reklame følger man den kendte skuespiller og komiker – Casper Christiansen, som er kendt for mange af sine kæmpe hits som ’Klovn’ eller ’Langt fra Las Vegas’.
I reklamen følger man en dag af Casper Christiansens liv, bid for bid. Vi ser brudstykker af hans hverdag hvor man ser ham i hjemmet, i vaskehandlen og på arbejdspladsen.
I min analyse vil jeg gerne have fokus på fakta- fiktionskoder, Meyrowitz teori, og derudover vil jeg vurdere reklamens gennemslagskraft i forhold til målgruppen.
Uddrag
En anden ting som der også kan påvirke seerne, er de mange filmiske virkemidler. I denne reklame er der anvendt tonsvis af filmiske virkemidler.
Fx fotografering i forhold til billedbeskæring, farver, klipning, billedkomposition og lyd. Der er rigtig mange forskellige billedbeskæringer, der er en hel del ’Over- the shoulder- short’ der er fx et rigtig godt eksempel helt i starten hvor han sidder i sit soveværelse med og ser tv (0.1), der er også et ’Over- the shoulder- shot’ hvor han sidder i tatoveringsstolen i mens han sidder på sin mobil (0.35).
Når de vælger at bruge ’Over- the shoulder -shot’ er det fordi de gerne vil have at vi kan følge mere med i hvad det er han ser, som fx tv’et, hans computer, hans iPod til streaming af musik og ikke mindst han telefon, når de laver ’Over- the shoulder -shot’ ligger det bare et ekstra godt fokus på de forskellige elektroniske redskaber.