Indholdsfortegnelse
1. Redegør for, hvordan specialbryggerierne kan opgøre markedets størrelse. Giv herudfra dit bud på størrelsen af det danske marked for speciel-øl.
2. Analyser danskernes forbrugs- og købsadfærd inden for alkoholiske produkter.
3. Foretag en analyse af et selvvalgt mikrobryggeris uafhængige omverden
- Miljø:
- Kulturelle forhold:
- Økonomiske forhold:
- Politiske og lovgivningsmæssige forhold:
4. Analyser de interne forhold i det bryggeri, du valgte i spørgsmål 3. Analyser værdikæde, generisk strategi og virksomhedens vækststrategier.
Uddrag
Fleste af dem som køber discount øl, køber efter et rigtig godt tilbud. Det gør de fordi man gør en god handel, ved at man sparepenge, fordi man er i den overbevisning af at en bestemt discount øl, smager bedre eller smager det samme som en lidt dyrere øl.
Det kan også̊ være at man bare mener at man ikke behøver en dyr øl frem for en discount øl.
En discount øl kan være to forskellige slags køb. Købet omhandler om hvordan og hvornår man køber sit øl, om man køber den samme slags øl og selve prisen, hvis prisen er lav eller høj eller mere tilbøjelig.
En discount øl kan også være et vanekøb.Det kan være et vanekøb på den måde at hvis man f.eks. hver fredag køber ind til weekenden og altid lige køber et par øl.
Eller hvis man som ung, altid køber den samme øl til festen, eller hvis du har en afhængighed.