Opgave 1.
Identificer og analyser virksomhedens interne forhold og vurder virksomhedens kernekompetencer.
For at identificere samt analysere virksomhedens interne forhold vil der indledningsvist blive foretaget en virksomhedskarakteristik for præcist at få klarlagt de væsentligste kendetegn
dernæst vil virksomhedens forretningsmodel blive berørt, ved det at der blive foretaget en værdikædeanalyse, som derudover bidrager til at vurdere, hvad virksomheden har af kernekompetencer.
Metalwo er en underleverandørvirksomhed, som har rødder tilbage til år 1939 i Århus, hvor produktionen havde sin opstart, og virksomheden dengang primært servicerede store industrikonglomerater.
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Analyser købsadfærden for en eller flere af Metalwos kunder. Argumenter desuden for hvilke valgkriterer, som må anse for at være de vigtigste for Metalwos kunder.
For at analysere købsadfærden for en kunde hos Metalwo, så vil der overordnet indledningsvist redegøres for den udvalgte kunde og i den relation den respektive, tilknyttede købstype.
Efterfølgende ved valget af købstypen vil der blive lavet et købsgitter ud fra buy grid-modellen, hvorfor man kan afgøre, hvilke faser der skal gennemløbes. Som resultat klarligger dette kundens købsbeslutningsproces.
Skriv et svar