McDonald’s distribution i USA | Noter

Indledning
’The Founder’ er historien om Ray Kroc, en sælger, der forvandlede to brødres innovative fastfood-spisested, McDonald's, til den største restaurantvirksomhed i verden med en kombination af ambition, vedholdenhed og hensynsløshed.

I 1954 er Ray Kroc en mislykket rejsesælger, der sælger Prince Castle brand milkshake mixere. Mens han har en støttende kone, Ethel, og har sparet nok til at leve et simpelt og behageligt liv i Arlington Heights, Illinois, ønsker han mere.

Ray bemærker også, at mange af de indkøringsrestauranter, som han forsøger at sælge til, køres ineffektivt med lang ventetid på ordrer og værksteder, der er mere optaget af at undgå famlen fra smørere end at få ordren rigtig.

Uddrag
Den eksklusive distribution som er distributionsmæssigt set det modsatte af den først nævnt intensiv distribution.

Årsagen til dette er, at producenten vælger få og nogen tilfælde kun en distributør til at distribuere produkterne i et afgrænsede område.

Virksomheder som ofte vælger denne distributionsstrategien, højtprofilerede mærkevarer, da det her drejer sig om produktet.

På baggrund af det tidligere konkluderet og viden på bagrund af ’The Founder’, vil det kunne konkluderes at McDonald’s-brødrene bedste muglighed ville være at benytte sig af denne strategi.

Grunden er at McDonald’s-brødrene ønsker at kunne kontrollere deres distributør i denne strategi, vil være få eller kun en, på den måde vil McDonald’s-brødrene kunne holde styr på om denne distributør overholder de retningslinjer som han for stillet og lever op til kravene og kritikerne fra McDonald’s-brødrene til hvordan virksomheden skal fungere og være.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu