MASH | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indledning
MASH er en dansk restaurantkæde, som har sit speciale som en meget luksuriøs steakhouse. MASH stræber efter kvaliteten når du skal derind og spise.

Kvaliteten hos MASH er det bedste af det bedste, derfor når du køber et produkt som MASH tilbyder er det et kortvarigt produkt, men også en specialvarer som kun kan fås de steder.

MASH er en restaurant, og de tilbyder ikke langvarige produkter da du ikke spiser den samme bøf i 2 uger i træk. Produkt giver dig en exceptionel oplevelse, når du vælger som kunde at betale prisen for oplevelsen.

Når man som kunde køber et produkt hos MASH, sker der en oplevelse som du betaler for grundet den heftige pris der er på produktet.

Indholdsfortegnelse
OPG 2
OPG 3
OPG 4
a. MASH’s og Bones har samme målgruppe
b. Hvis MASH kommer til Esbjerg er det markedsudvikling
c. Prisen er afgørende for at danskerne spiser mere ude.
OPG 5

Uddrag
MASH har også flere forskellige typer for steaks men dog i en hel anden form for kvalitet, og det er mere den veludannede målgruppe man ser på MASHES restauranter.

Konkurrencen som de andre steakhouses giver MASH, er prisen på deres produkter. MASHES kunder er som beskrevet veludannede mennesker der har penge til at give et sådan højt beløb til en kvalitetssteak.

Målgruppen som kommer ved MASH, er dem så går op i den ekstra kvalitet de tilbyder og ikke mindst oplevelsen.

Der er under steakhouse branchen monopolitisk konkurrence, da der er mange forskellige udbyder der tilbyder en normal form for steak.

MASHES konkurrence indenfor deres branches kvalitetsfyldte krav har MASH delvis monopol. Det skyldes at MASH er så store som de er

og har meget få konkurrenter der ligger på samme niveau som MASH gør. Hvis man kigger på bilag 2, kan man se hvilke forskellige konkurrenter MASH de har.

MASH har steget i deres markedsandel, dog er de ikke markedsleder som bones er. MASH er dog stadig en anden form for steakhouse, der går op i kvalitet frem for kvantitet.

MASH ligger som den fjerde største på markedet, dog er Jensens bøfhus og bones en helt anden form for steakhouse end MASH er. I bilag 3 står der ” MASH-is a steakhouse, just like Jensen’s Bøfhus

but MASH caters to consumers seeking better quality and better service”. En af de største fordele MASH har i forhold til alle deres andre konkurrenter er deres leverandører.

MASH er afhængig af deres leverandører da de skal bruge de bedste af de bedste produkter, man finder på markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu