Markedsføring | Noter til erhvervsret

Indholdsfortegnelse
TJEKSPØRGSMÅL: MARKEDSFØRING
1. Hvad betyder god markedsføringsskik?
2. Redegør for Forbrugerombudsmandens opgaver!
3. Hvilke krav er der til en garanti?
4. Giv eksempler på salgsfremmende foranstaltninger
5. Hvilke krav stilles til prisoplysninger?
6. Hvilke formål har politikerne haft med at vedtage Markedsføringsloven?
7. Hvad er forskellen på tilbudsvarer og udsalgsvarer?
8. Bestemmelsen i Markedsføringslovens § 11 handler om markedsføring rettet mod børn og unge – redegør for den beskyttelse bestemmelsen giver.

Uddrag
1. Hvad betyder god markedsføringsskik?
God markedsføringsskiks er en standard, der skal følges af alle der markedsfører sig. det er en god redelig handlemåde.

2. Redegør for Forbrugerombudsmandens opgaver!
Forbrugerombudsmandens generelle opgave er at føre tilsyn med Markedsføringslovens overholdelse.

Der holdes særligt øje med at god markedsføringsskik samt god erhvervsskik overholdes.

Derudover laver forbrugerombudsmanden også vejledninger, som skal hjælpe med at forstå loven i forhold til mere konkrete tiltag.

Forbrugerombudsmanden kan enten på eget initiativ eller pga. klager tage fat i en erhvervsdrivende, som ikke lever op til Markedsføringsloven.

Forbrugerombudsmanden kan til sidst også give påbud om, at en virksomhed skal ophøre med en bestemt markedsføring, der vurderes at være ulovlig.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu