Sådan bruger virksomheder SEO til markedsføring på Google

Har du hørt om SEO? Ellers får du her en præsentation af SEO, samt hvordan virksomheder bruger det i deres markedsføring.

Hvad er SEO?
SEO står for Search Engine Optimization – altså søgemaskineoptimering. Det går kort sagt ud på, at du – ved at undersøge Googles algoritmer – kortlægger deres måde at filtrere søgeresultater på.

Nårdu har styr på disse, har du mulighed for at sikre dig en topplacering på Google og dermed få mange besøgende. Dét er en fordel for en virksomhed, og mestrer du SEO, er du derfor også særdeles attraktiv for en virksomhed.

Hvordan bliver jeg god til søgemaskineoptimering? Hvis du gerne vil blive rigtig god til SEO, kan du for eksempel tage et SEO-kursus hos nemprogrammering.dk.

Her vil du blive klogere på alt, hvad der har med SEO at gøre, samt hvordan du griber søgemaskineoptimeringen an for en virksomhed.
Ud over at du kan tage diverse kurser, er der også skrevet et væld af spændende bøger om SEO.

Dertil kommer, at der findes rigtig mange gode marketingblogs, som i høj grad beskæftiger sig med søgemaskineoptimering, og som derfor også kan være relevante for dig at følge.

Da Google konstant ændrer i deres algoritmer, er SEO-verden noget omskiftelig. Derfor er det også nødvendigt løbende at holde sig opdateret, hvis man vil være sikker på, man hele tiden er up to date, og her er blogs gode.

Hvordan bruges SEO som markedsføringsredskab?
SEO går ud på at gennemskue, hvilke mønstre Google sorterer søgeresultater efter. Det er nødvendigt for dig som virksomhedsejer at dukke op på Google, når folk søger efter netop det produkt eller den service, du udbyder.

Derfor scanner Google din hjemmeside for at finde ud af,hvad netop du har at tilbyde. Kan Google se, at du har noget godt indhold, som giver mening for den bruger, der søger efter dit specifikke produkt eller din konkrete service, vil du dukke op i søgeresultaterne.

Derfor skal du for eksempel sørge for at indarbejde relevante søgeord i den tekst, du har på din hjemmeside.

Derved kan Google regne ud, hvad det er, du sælger, og dét gør det væsentligt nemmere for dem at præsentere netop din hjemmeside for de rette internetbrugere.

SEO handler imidlertid om meget mere end søgeord, for også eksempelvis time on site, længden på ens tekster og ens bounce rate spiller ind, når det kommer til ens placering på Google.

Ved at sætte sig ind i alle disse ting og forsøge at gøre lige nøjagtig dét, der falder i bedst jord hos Google, kan forskellige virksomheder få en god placering på Google og dermed sandsynligvis sælge endnu
mere.

Det er således et særdeles vigtigt markedsføringsredskab, som bliver benyttet flittigt.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her