Lalandia | Værdikædeanalyse

Indledning
Lalandia A/S er et dansk selskab, som driver to feriecentre i Rødby og Billund. Lalandia har i sine to parker sammenlagt mere end én million besøgende på årsbasis, og de er begge blandt de mest besøgte danske turistattraktioner. Lalandia er en servicevirksomhed, og derfor skal vi også bruge serviceværdikæden i vores værdikædeanalyse.

Uddrag
- Virksomhedens infrastruktur
Lalandia er et dansk aktieselskab. Lalandia er ejet af Parken Sport & Entertainment, og den administrerende direktør er Jan Ulrik Harrit. Lalandia består lige nu af 2 feriecentre i hhv. Rødby og Billund. Feriecentret i Rødby åbnede i 1988 som vandland, og er siden blevet udvidet. Området i Rødby dækker over 25.000 m . Feriecentret i Billund åbnede i 2009, og indeholder Skandinaviens største vandland. Udover feriecentrene består Lalandia også af nogle privatejede feriehuse, der udlejes gennem Lalandia. Lalandias vision er at skabe en stemning af, at gæsterne befinder sig under varmere himmelstrøg med sloganet: ”Sjove dage, tæt på hjemmet, langt fra hverdagen”.

- Menneskelige ressourcer
Lalandia har ca. 500 medarbejdere, hvoraf en del er sæsonarbejdere. Lalandia samarbejder med CELF om at uddanne mellemledere, medarbejdere og ledere. Medarbejderne udgør ikke det primære parameter set i forhold til indtjening og værdiskabelse.

- Teknologiudvikling
Lalandia gør brug af armbånd som fungerer som nøgler til husene, samt giver adgang til Aquadome og Monky Tonky Land. Derudover er det muligt at sætte penge ind på armbåndet og dermed bruge det som betalingsmiddel. Armbåndene bruges til informationsindsamling, som senere bruges til produktudvikling.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her