Lalandia | Afsætning | case om Lalandia

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser målgruppe for Lalandia i Billund.
2. Diskuter Lalandia i Billunds promotion.

Uddrag
Sales promotion:

Når vi taler om sales promotion, har Lalandia mange konkurrencer på deres Facebook side. De har nemlig konkurrencer kørende på diverse medier, hvor man for eksempel kan vinde et gratis ophold for 4 personer eller lignende ved at kommenterer på et Facebook opslag, også er man tilmeldt konkurrence. I modsætning til mange andre virksomheder der skal man skrive sin e-mail, for at være med i deres konkurrencer.

Det er så sjældent, at nogen vil skrive deres e-mail, hvis man bare kan kommentere på et opslag, fordi så bliver man heller ikke som deltager i konkurrencen bombarderet med mails efterfølgende. På baggrund af ovenstående skrevet, får Lalandia derfor også flere deltagende i diverse konkurrencer.

Sponsorering:
Nu når Lalandia er ejet af Parken Sport & Entertainment, giver Lalandia i sammenhæng med fodboldholdet FC København nogle sponsortilbud i form af rabatter eller konkurrencer om et gratis ophold til Lalandia, som foregår til de FCK- events.

Public Relations (PR):
Det ser ikke ud til at Lalandia har et decideret samarbejde med nogle. Men en god mulighed for Lalandia, kunne være nogle influencers i form af youtubere, bloggere eller lignende. Da størstedelen af børn ser og følger influencers, det kunne konkluderes som værende en mulighed for Lalandia.

Så kunne Lalandia tilbyde influencers et gratis ophold med nogle venner, hvor de skulle filme en vlog i Lalandia, hvor de er ude og prøve alle aktiviteterne i Lalandia.

Direct marketing:
Lalandia har de elektroniske former for direkte marketing som henvender sig til forbrugerne, Lalandia har blandt andet et evalueringsspørgeskema. Det foregår på den måde, at når de besøgendes ophold er færdigt, får de tilsendt det på mail.

Forbrugerne kan også tilmelde sig at får nyhedsbreve, hvor der for eksempel kan blive sendt direkte mails omkring nogle fede nye rutsjebaner, som åbner en vis dato. I forlængelse af kan Lalandia være mere up to date, med udgangspunkt i at lokke flere kunder til butikken.

Det er mere tilbøjeligt at komme tilbage, hvis Lalandia har fået nye aktiviteter som man kan prøve, i modsætning til at komme tilbage til det sammen, selvom det også kan være sjovt.

Få adgang til hele opgaven