Kompan | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgave 1: Virksomhedskarakterstik ..........................................................................................................................3
Opgave 2: Delmarkeder.............................................................................................................................................4
Opgave 3: Købsadfærd hos en selvvalgt kunde ..........................................................................................................5
Opgave 4: Påvirkende faktorer ..................................................................................................................................7
Kilder: .......................................................................................................................................................................8

Uddrag
Kompan er et dansk aktieselskab, som blev stiftet tilbage i 1970. Virksomheden har hovedsæde i Odense, hvor driften styres fra. Kompan brede produktportefølje strækker sig fra legetøj og legeredskaber til store legepladser. De sælger primært deres produkter til børneinstitutioner, offentlige parker, forlystelsesparker og restauranter i mere end 60 lande.

Virksomhedens produktion befinder sig internt, hvilket medfører en bedre kontrol samt kvalitet på værdikæden. Kompans kunde, anses for at være på B2B markedet, bestående af førhen nævnte markedssegmenter.

Kompans målgruppe er børn i alderen 3-13 år. Børn, som går i børnehave og folkeskole, som bruger legepladserne og legeredskaberne i frikvarterene sammen med deres venner, men også på den lokale legeplads i byen efter skole.

I 2014 var Kompan gennem et ejerskifte, hvor Pensionskassen PFA sammen med erhvervsmanden Christian Dyvig købte selskabet. Efter ejerskiftet voksede Kompan med 7% og nåede en omsætning på knap 1,4 milliarder kroner.

En af Kompans kernekompetencer er at udvikle legepladser baseret på den nyeste forskning og teknologi, så de legende børn ikke kun oplever en almindelig legeplads, men også en legeplads af højere sikkerhed, som også udvikler børns motorik og kreativitet.

I 2015 foretog Kompan et strategisk opkøb, de erhvervede sig det hollandske selskab Standing Stone som en del af deres vækststrategi om at komme ind på fitness markedet.

Opkøbet betød, at Kompan kunne udvide sin produktportefølje og nu udbyde produkter, som ligger tæt op ad legeudstyr.

Opkøbet har ligeledes medført nye målgruppe segmenter indenfor fitness markedet.

Kompans mission er at skabe sunde og attraktive lokalområder for alle aldre ved at leverer de bedste løsninger til leg og sport.

De fokuserer primært på salg til sportsklubber daginstitutioner, forlystelsesparker og restauranter.

Virksomheden har ca. 1000 ansatte rundt omkring i verdenen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her