Købsadfærdsanalyse | Afsætning aflevering

Indledning
I denne opgave vil jeg foretage en analyse af købsadfærden ved en kaffeentusiasts køb af kvalitetskaffe på nettet.

Jeg vil i løbet af opgaven inddrage SOR-modellen. Mere specifikt vil jeg gå i dybden med højre side af forbrugerens blackbox, som markeret i bilag 1.

Indholdsfortegnelse
Introduktion
Beslutningsprocessen
Problemerkendelse
Informationssøgning
Vurdering af alternativer
Købsbeslutningen
Efterkøbsadfærd
Køberoller
Købstyper og købsadfærdstyper
Konklusion
Bilag

Uddrag
Beslutningsprocessen:
Havde der været tale om en helt almindelig kaffe, ville jeg her kun inddrage problemerkendelsen og købsbeslutningen, man da organismen i dette tilfælde er en decideret kaffeentusiast, vil jeg inddrage hele købsbeslutningen.

---

Problemerkendelse:
Kaffeentusiasten Poul får gæster i weekenden, og vil gerne byde sine gæster på en god, speciel kop kaffe.

Poul er løbet tør for sin faste kvalitetskaffe, og synes egentlig også det er på tide at få den skiftet ud og prøve noget nyt. Da byens specialbutik er ferielukket, ser Poul sig nødsaget til at bestille kaffen på nettet.

---

Informationssøgning:
Poul besøger diverse webshops, og søger efter lige præcis de ting han ved er vigtige i en god kaffe.

Poul husker sit sidste besøg på sin stamrestaurant, hvor tjeneren (influent) anbefalede en kaffe fra et lokalt risteri. Poul finder risteriets hjemmeside, og finder de kaffer han finder interessante.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu